MACBETH

25
7475

WILLIAM SHAKESPEARE

MACBETH

Çeviren  Sebahattin EYÜBOĞLU

Yönetmen Kubilay KARSLIOĞLU

Dekor Sertel ÇETİNER

Kostüm Müge ORHAN

Işık Zeynel IŞIK

Müzik Murat GEDİKLİ

Yönetmen yardımcısı Didem HUN LİMAN

 

Oynayanlar

CADILAR Nihal TÜRKSEVER, Müge AÇIKDÜŞÜNENLER, Ebru ERGÜÇ ,

MACBETH Altuğ GÖRGÜ,LEYDİ MACBETH Nilgün TÜRKSEVER GÖRGÜ ,

BANQUO Günay Y. GÜNEY, MACDUFF Murat LİMAN,

MALCOLM Fatih ATEŞ, ROSS Kazım GÜÇLÜ ,

SUBAY – KAPICI – HEKİM M. Eren TOPÇAK, MENTEİHT-KATİL Bülent UÇAR ,

SEYTON-KATİL Uğur SERENER , DUNCAN E. Ertan AKMAN ,

CAITHNESS Burhan NARINÇ , DONALBAİN Oğuzhan Serkan BAYRAM ,

FLEANCE Can AKYOLLU , SUBAYLAR Gürkan SARGIN, Zafer PAMUKOĞULLARI ,

HİZMETÇİ İpek ZEYLAN,

Reji asistanları İpek ZEYLAN, Oğuz İŞÇİ

 

Işık kumanda Haluk SAYILIR, Ramazan SUBAŞI

Ses kumanda Cem DOLMACI, Özcan TÜTÜNCÜ

Sahne Amiri Gürkan SARGIN, Zafer PAMUKOĞULLARI

 

Güç tutkusunun insan ruhunun en karanlık yönlerini nasıl ortaya çıkardığını Shakespeare’den daha iyi kim anlatabilir?

Kazandıkları bir savaş sonrası karşılaştıkları üç Cadı, Macbeth ve Banquo’yu üç ayrı kehanetle Macbeth’i selamlarlar. İlki, Glamis Baronu; ikincisi, Cawdor Baronu; sonuncusu da bir sonraki kral diye. Ve hemen ardından Kral Duncan’dan mesaj getiren Ross, Macbeth’in yeni rütbesinin Cawdor Baronluğu olduğunu bildirir. Böylece ilk kehanetin yerine gelmiş olması Macbeth’i yavaş yavaş hırs tuzağına sürüklemeye başlar. Daha sonra eşinin de desteği ile Duncan’ı öldürür. Tahtın gerçek veliahtlarının ani kaçışı, katilleri onlarmış gibi gösterir ve bundan yararlanan Macbeth, ölü kralın akrabası olarak kendini yeni İskoç Kralı olarak ilan eder.

Ama krallığı cinayetlerine son vermeyecek, gücünü sağlamlaştırmak istedikçe yeni ölümler olacak ve her ölüm onun güvensizliğini arttıracaktır.

 

 

 

      E-posta mine.sensin@bursa.bel.tr
PAYLAŞ
Önceki İçerikÖLÜM TUZAĞI
Sonraki İçerikKAYNANAM NASIL KUDURDU

25 YORUMLAR

  1. Türk Dili ve Edebiyatı eğitimi almış bir dilbilimci, tiyatro ve diksiyon eğitimi alıp bunların icra aşamalarında da yer almış biri olarak Macbeth ile ilgili yorumlarımı aktarmak isterim. Macbeth’in tüm oyuncularını ve özellikle ve kesinlikle yönetmenini tebrik ediyorum. Lâkin Shakespeare’nin soytarıları ve cadıları hep ayrı olmuştur benim için, belki de bu yüzden cadılar çok çok başarılıydı. Yönetmene diyecek bir şey yok zaten, kesinlikle çok başarılı. Sahnede kullanılmayan yer kalmamış, enerji her yere doğru zamanlamayla, karışıklık yaratılmadan yayılmış. Lady Macbeth ve Macbeth’in çapraz köşelerde olduğu sahnelerde bile orada iki kişi olmalarına rağmen tüm sahneyi doldurdular. Duncan’ın yemek masasında olduğu sahnede, cadılar ve karı koca Macbeth’i sayarsak üç boyutu aynı anda sahnede gördük. Aynı anda yakalanan çokluk ama sadelik ve iki kişilik yahut tek kişilik sahnelerde bile yoğunluk, enerji dağılımı oyunu akıcı yapmış, tekdüzelikten kurtarmış. Cadıların her yerden çıkması, mekanda farklılık oyunu akıcı kılmış ve mikrofon kullanılması çok başarılı ki zaten oyunun asıl sahibi cadılar, bunu net bir şekilde hissediyoruz. Tek gözüme takılan renkler oldu, renk tekdüzeliği boğdu beni. Sözün özü harikaydı, emeği geçen herkesi terik ediyorum, Shakespeare oyununun hakkı verilmiş.

  2. Kulağa, göze, ruhunuza adeta bir şölen. Kostümleri, ışığı, dekoru ve elbette oyuncuları ile muhteşem. Yönetmene, oyunculara, emeği geçen herkese Bursa’da bu oyunu sahneledikleri için çok teşekkür ederim.

  3. Shakespeare muazzam bir yazar. Bu oyunu da çok güzel. Oyuncular çok kaliteliydi hepsinin emeklerine çok teşekkür ederim. Bizlere keyifli bir gün yaşattılar.

  4. Tek gözüme takılan renkler oldu, renk tekdüzeliği boğdu beni. Sözün özü harikaydı, emeği geçen herkesi terik ediyorum, Shakespeare oyununun hakkı verilmiş.

  5. Güç tutkusunun insan ruhunun en karanlık yönlerini nasıl ortaya çıkardığını en iyi anlatan yazar Shakespeare’in sevilen oyununa yer verdiğiniz için teşekkürler.

elçin için bir cevap yazın İptal